مقالات

گوگل ادورز چیست؟

گوگل ادورز چیست

گوگل ادوردز چیست ؟
خب اول توی 4 خط اول برای اونایی که زیاد حوصله خوندن ندارن خیلی سریع و راحت توضیح میدم و در بعدش یکم حرفه ای تر.
خیلی سریع و راحت بگم ، همون طوری که می دونید گوگل توی موتور های جستجو رتبه یک جستجو رو داره پس قاعدتا اولویت اول تبلیغ هم همین موتور جستجو هست ، به خصوص در ایران!
حالا برای اینکه سایت مارو گوگل بیاره بالا دو تا راه داره که الان وارد اولیش نمیشم ، دومیش ادوردزه (یا همون گوگل ادز).
حالا ادوردز به طور خلاصه یعنی چی؟ یعنی گوگل سایتمون رو توی کلماتی که می خوایم میاره بالا در ازای هر کلیک یک هزینه ای (که به نسبت رقبا و…) براورد میشه از ما کم میکنه ، ساعت روشن خاموش شدن و … هم دست خودمونه .
حالا بریم سراغ بحث حرفه ای تر:
گوگل یکی از قوی ترین سایت‌ های اینترنتی است که در اون میلیون‌ ها و یا بیشتر از میلیون‌ ها مطلب هست و وقتی دنبال یک مطلب ساده هم  میخوایم برگدیم میریم از گوگل سرچ می کنیم، (حالا بگذریم که الان یکم هوش مصنوعی داره جاشو میگیره😂)
گوگل سایت‌ های مختلفی داره که یکی از این سایت‌ ها گوگل ادوردزه، Adwords  سیستمیه که تبلیغات گوگل بر عهده اونه، یعنی  توی اون  به‌ ازای هر کلیک که انجام می‌ شه یک هزینه‌ ای از ما کثر میشه، که هزینه این تبلیغ را تبلیغ‌ کننده تعیین می‌ کند که در ادامه بیشتر در رابطه با گوگل ادوردز صحبت می کنیم .
گوگل ادرز از سال ۲۰۱۸ ، تبلیغاتی که می خواست انجام بده رو در یک قسمت به نام گوگل ادوردز جمع کرد و نگه داشت و فقط از طریق یک سایت به انجام این کار می پردازه که البته بهتره بدونیم این سایت برای افرادی مناسبه که وب سایت دارند و آدرس وب سایت خودشونو توی اون قرار بدن تا مشتری با سرچ و کلیک کردن روی اون وارد سایت شما بشن .

نحوه فعالیت گوگل ادوردز :

وقتی که متوجه شدیم که گوگل ادورز چیه بهتره حالا با این آشنا شیم که چطور این قسمت کار می کنه در واقع وقتی که در اینترنت دنبال یک چیزی می گردیم و وقتی گزینه جستجو رو می زنیم در صفحه باز شده به تعداد 10 لینک نمایش می ده که با کلیک بر روی هر کدوم می تونیم به صفحه اصلی منتقل بشم، و بیشترین میزان بازدید کاربران از سایتایی هست که ابتدای صفحه نمایش داده می شن، به همین علتم با رعایت یک سری اصول و مسائل به راحتی می شه در صفحه اول قرار گرفت . وقتی بعضی نکات را رعایت کنیم در صفحات اول قرار می گیریم در این جا هر کاربری که هزینه بیشتری پیشنهاد بده و مطالب مفید و اصولی که رعایت کرده بیشتر باشه در نتيجه به صفحه اول وبالای صفحه منتقل می شه و بر اساس تعداد کلمه های کلیدی مشخص میشه که چقدر هزینه باید بپردازیم همچنین وقتی این کلمات کلیدی رو جستجو می کنیم مشخص میشه که چقدر هزینه باید بدیم. کار هایی که با هم رقابت می کنند یشتر از گوگل ادوردز استفاده می کنند.
عوامل تاثیر گذار بر موفقیت گوگل ادوردز :
یک سری از شرایط و امکاناتی هست که از طریق اون می شه میزان موفقیت گوگل ادوردز رو بالا برد مثلا یک سری سربرگ ها وجود داره که باعث بالا رفتن تعداد آمار کلیک ها می شه ، مثلا یکی از اونا یک سربرگ هست که به کاربران این امکان رو می ده که در صورتی که از این افزونه استفاده کنند ۲۵ کاراکتر بیشتر بنویسند، لازم به ذکره یکی از موارد مهمی که در تبلیغات اثر بیشتری داره نوشتن کلمات بیشتر در عنوان لینک تبلیغات هست که  نام این سربرگ  هم callout  هست.
در گوگل ادوردز برای تبلیغات سایت گوگل امتیاز می ده که  این امتیازات quality score  نمایش داده می شه که از ۱ تا ۱۰ قابل امتیاز دهی است هر چه امتیازی که به دست می آوریم بالا باشد در آن صورت هزینه ای که می پردازیم کم خواهد بود .
ابزار های موجود در گوگل ادوردز :
یک سری ابزار و گزینه ها هم هست که از طریق اون هاهم میشه میزان دیده شدن تبلیغات در گوگل ادوردز را بالا برد این ابزار ها عبارت است از :

  • ادوردز اکسپرس : این ابزار برای کار هایی مناسبه که میزان کسب و کار در آن ها کوچکتره  و یا در اصل سایتی برای تبلیغات ندارند در این صورت این ابزار کاربران را به صفحه خود منتقل می کند تا از این کسب و کار پشتیبانی کند .
  • ویرایشگر گوگل ادز : از طریق این ابزار یا همون نرم افزار می شه تبلیغاتی که انجام شده رو مدیریت کرد و نحوه انجام این کار هم به صورت آفلاین است یعنی می شه تغییرات و یا سایر کار هایی که در تبلیغات انجام می شه رو مدیریت کرد .
  • کیبورد پلنر گوگل : این یک ابزار رایگانه که گوگل ارائه داده، نحوه کارشم به این صورته که میشه میزان حجم جستجوی یک کلمه و میزان قیمت پیشنهادی گوگلو براش نگاه کرد (البته قیمت حدودی).
  • برنامه ریزی کننده هدف ها : به کاربر ها امکان می دهد تا مخاطب هایی را که در برنامه ها وجود دارد انتخاب کند و تبلیغات ویدئویی را در سایر برنامه ها مانند یوتیوب و … بارگذاری کنند و پیش بینی می کنه که چقدر از این تبلیغات مشاهده خواهد شد .

ویژگی گوگل ادوردز :

  1. استفاده از آن در ابتدای شروع کار ها (یک روزه اعمال میشه)
  2. نمونه ادوردز تیم طراحی یاس

    نمونه ادوردز designeryas

    ایجاد ترافیک بیشتر در سایت مورد هدف

  3. بودجه بندی برای هر تبلیغ در بازه زمانی متفاوت در روز
  4. محتوا و سایت ها را نیاز نیست که با صورت بهینه‌ جلو برد.
  5. در مدت زمان مشخص که قرار است تبلیغ شود .
  6. مشتری های زیادی از طریق تبلیغ کردن گوگل ادورز به دست‌ می آریم.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *